Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos maxatonline.se.

Nedan ser du hur det fungerar om något skulle gå fel med din beställning, villkor för om du skulle ångra dig, byten och återbetalning.

ÅNGERRÄTT – RETURER

Du som konsument och köpare (gäller ej företag) har enligt Distansköplagen rätt till ångerrätt inom 14 dagar från det att du har mottagit varan.

För att ångerrätt ska gälla så ska varan vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning.

Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen.

Du får självklart försiktigt undersöka varan (gäller ej reservdelar, minneskort, usbstickor, batterier, hörlurar/headset).

Om produkten är plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering.

För glas, skal, skärmar och displayer får dessa ej vara monterade eller dess skyddsfilm avlägsnats.

Efter att du fått ett Ärendenummer i retur av oss (som indikerar godkänd retur) anger du detta nummer tydligt tillsammans med din retur.

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är samma som för ditt valda betalningsalternativ.

Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?

Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift. Efter att du fått ett Ärendenummer i retur av oss (som indikerar godkänd retur) anger du detta nummer tydligt tillsammans med din retur och du står själv för returfrakten.

Detsamma gäller vid hemleverans att paketet måste tas emot och sedan skickas i retur till oss via ett ombud.

Vi erbjuder ingen returhämtning av gods hemma hos kund. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter med en avgift på minst 250 SEK.

Notera att från dess att din order är lagd kan vi inte garantera att vi kan stoppa din leverans då en order hos maxatonline  ibland packas av ett separat lager där det inte finns möjlighet att stoppa en order. Detta på grund av att vi ska kunna erbjuda så snabb leverans som möjligt.

REKLAMATION

Om du mottagit en defekt eller felaktig produkt så kontakta oss på hello@maxatonline.se som är bemannad vardagar mellan 9.30-15.00 så skickar vi dig en svarspostadress.

Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel eller bristande erfarenhet av enhetsreparationer debiteras med 299 kr inkl. moms.

Efter att du fått ett Ärendenummer i retur av oss (som indikerar godkänd retur) anger du detta nummer tydligt tillsammans med din retur.

BYTEN

Returnera produkten du vill byta till oss. Maila oss på hello@maxatonline.se.

Efter att du fått ett Ärendenummer i retur av oss (som indikerar godkänd byte) anger du detta nummer tydligt tillsammans med din retur.

Gör sedan en ny beställning på maxatonline.se på produkten du önskar.

När vi har mottagit din retur krediterar vi dig för varan och du får pengarna tillbaka.

Vid bruten förpackning omfattas ej hörlurar, headset & minneskort av bytesrätten.

ÅTERBETALNING

Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation, så krediteras du till det konto som du betalade med vid beställning.

Har du valt att betala med faktura ber vi dig att logga in på klarna.com/se och förlänga förfallodatumet för att ge oss tid att hantera ditt ärende.

Hanteringstiden för en reklamation/retur är upp till 10 arbetsdagar.

Skriv ut denna sida och bifoga retursändningen till följande adress:
Maxatonline
Box 3045
145 03 Norsborg